...

"Dresses in which to do nothing at all"


Today we're going to talk about dress: The dress is the most feminine item that we have in our wardrobe. Those for the day are made with practical fabric, those for the night usually are made in silk with lot of details. There are some simple rules to follow to look fabulous wearing a dress: If you are thin, it's better for a delicate dress that slip on you and not a tight one, if you are a little bit rounded chose a romantic dress that slip on you under the breast. This is mine. This is a delicate dress by Liu Jo with the figure A from the '70ies. It is formed by two items: a nude color petticoat in viscose and a light dress in polyamide gathering at the waist. The accessories I added are not too much: a refined and elegant necklace by Swarovski, a wrist watch and gladiator sandals in suede. 
Have great days! 
xx 
Elle♥

Oggi parleremo di Abiti: L'abito è l'accessorio più femminile che abbiamo nel nostro armadio. Quelli per il giorno sono realizzati in tessuti pratici, quelli per la sera spesso sono realizzati in seta e arricchiti da tantissimi dettagli. Ci sono alcune semplici regole da seguire per apparire favolose indossando un vestito: Se siete magre è meglio un vestito delicato che scivoli sul vostro corpo rispetto a uno aderente, se invece siete un po' tonde scegliete un vestito dalla linea romantica che scivola sotto il seno. 
Questo è il mio. E' un abito delicato di Liu Jo dalla linea ad A anni '70. E' formato da due pezzi: Una sottoveste color nudo in viscosa e un leggero abito in poliammidica arricciato in vita. Gli accessori che ho aggiunto non sono tantissimi: Una raffinata ed elegante collana firmata Swarovski, un orologio da polso e i sandali alla schiava in camoscio. 
Passate splendide giornate!
 Baci Elle♥






Dress: Liu Jo; Necklace: Swarovski; Gladiator sandals: Bugiarda


Related Posts with Thumbnails